شاید مهمترین قسمت مدیریت پیج اینستاگرام تولید محتوای ارزشمند برای آن باشد.
تولید محتوا در اینستاگرام چیست؟
تولید محتوا، همان تولید عکس، ویدیو، صوت ومتن است که به صورت هدفمند و برنامه ریزی شده، نه تنها کاربران را به صفحه شما علاقه مند میکند بلکه سبب گسترش بیزینس تان نیز شود.
از آنجایی که اصولا افرادی که از اینستاگرام استفاده می کنند به دنبال سرگرمی در گذران وقت در آن هستند محتوای ایجاد شده در عین اینکه می بایست در راستای کسب و کار شما باشد از طرفی باید جذابیت لازم را نیز داشته باشد به صورتی که مخاطب با مشاهده محتوای شما به وجد بیاید!
رهام تیم با داشتن تیمی حرفه ای در تولید انواع محتوا به صورت ویدیو، عکس و … توانایی تولید انواع تیزرهای تبلیغاتی و کلیپ های جذاب برای پیچ اینستاگرام شما دارد.
اینستاگرام شبکهای جهانی است که افراد مختلف با هر سلیقهای را با استفاده از محتوا به هم مرتبط میکند. در نظر بگیرید شما در حال چک کردن صفحه شخصی خود هستید اما محتوا پیج های دیگر توجه شما را به خود جلب میکند، بلافاصله آن را دنبال میکنید و متوجه می شوند زمان زیادی را برای چک کردن محتوای آن گذاشتید. در بررسی این مسئله که چه چیزی باعث می شود افراد برای بازدید پیج شما زمان بگذارند باید گفت محتوا حرف اول را می زند.
تولید محتوا در اینستاگرام صدای برند شما می شود
بازار خرید و فروش در اینستاگرام این روزها حسابی داغ است و محتوا سهم شما را از این تجارت مشخص می کند. اگرچه کسب و کارهای زیادی به رشد و درآمدهای بالایی رسیدند؛ اما بیزینسهای اینستاگرام را بدون نتیجه ترک کردند و از درآمد حاصل آن صرف نظر کردند. روشهای قدیمی بازاریابی و فروش کم کم در حال کمرنگ شدن هستند؛ تبلیغات به روشهای قدیمی هزینهبر است و این احتمال وجود دارد هرگز به گوش مخاطب هدف شما نرسد. در این بین کسب و کارهای زیادی هستند که سعی میکنند به گونهای راهی برای تبلیغات نوین خود پیدا کنند.
با تولید محتوای خوب، شخصیت برندتان را از نو بسازید
حتما از خودتان میپرسید که چرا محتوای خوب میتواند اینقدر تاثیرگذار باشد. اگر کمی در حوزه بازاریابی آنلاین تجربه داشته باشید احتمالا این جمله معروف را شنیدهاید که “محتوا پادشاه است”. اما آیا میتوان این جمله را به هر محتوایی اطلاق کرد؟ اگر محتوایی که تولید کردهاید توانست با زبان مخاطبتان با آنها صحبت کند آن زمان میتوان ادعا کرد که محتوای شما پادشاه است! چرا که همه چیز راجع به بازاریابی آنلاین و فروش اینترنتی حول محتوا میچرخد؛ قادر به تولید محتوای کاربردی و خلاق هستید؟ تبریک میگوییم چرا که شما به زودی به شاخ اینستاگرام تبدیل میشوید!
اگر نگاهی به پیجهای تجاری موفق اینستاگرام بیاندازید متوجه میشوید که تنها با کمک محتوای خوب توانستهاند در مدت زمان کوتاهی به نتایج مثبتی برسند. محتوایی که پشت تولید آنها کلی ایده و نقشهی راه خوابیده است به راحتی میتواند در ذهن و حافظه مخاطب نفوذ کند و تصویری فوقالعاده از برند شما در ذهن آنها بسازد. در واقع با تولید محتوای خوب میتوانید برای برند خود اعتبار بخرید در حالی که بی توجهی به این فاکتور مهم میتواند کل پروژه شما برای فروش در اینستاگرام را با شکست مواجه کند! چگونه میتوانیم یک محتوای خوب تولید کنیم؟ قیمت تولید محتوا اینستاگرام چقدر است؟
راز فروش در اینستاگرام ماندگاری در ذهن مخاطب و شرط ماندگاری است
اگر میخواهید در اینستاگرام به یک فروشنده حرفهای تبدیل شوید و به دنبال قیمت تولید محتوا اینستاگرام هستید، راه را درست آمدهاید! چرا که اصلیترین شرط ماندگاری در ذهن مخاطب کلمات هستند؛ البته کلماتی که با هوشمندی کنار هم چیده شدهاند. محتوای شما علاوه بر محتوای متنی میتواند انوع دیگری از آن را در بر بگیرد؛ به عنوان مثال این محتوا میتواند تصویر،ویدئو و یا حتی پادکست باشد.
وجه اشتراک بین تمام این انواع محتوا این است که کمک میکنند شما به عنوان یک کسب و کار جایی در حافظه مخاطب داشته باشید. فراموش نکنید که کاربر حافظه کوتاهی دارد و ممکن است به محض دیدن محتوایی قویتر از محتوای شما، برندتان را کاملا به فراموشی بسپارد. بنابراین اگر دانش کافی را برای این کار ندارید، بهتر است بعد از تحقیق و اطلاع دقیق از قیمت تولید محتوا اینستاگرام از افراد متخصص در این زمینه کمک بگیرید.
قیمت تولید محتوا اینستاگرام زیاد نیست!
قرار نیست برای تولید محتوا در اینستاگرام قسمت زیادی از بودجه خود را صرف کنید. در واقع میتوان گفت تولید محتوای حرفهای در اینستاگرام در قبال دیگر راههای تبلیغاتی هزینهی کمتری دارد در حالی که میتواند اثربخشی بسیار بالاتری داشته باشد. توجه داشته باشید که تفاوت بین شما و دیگر کسب و کارهای موفقی که در اینستاگرام در حال فعالیت هستند، در تولید محتوای اصولی و کاربردی است.
این محتوا میتواند به شکل:
- تیزرهای کوتاه برای معرفی خدمات و محصولات برند شما
- عکس نوشتهها و پوسترهای تبلیغاتی و یا طراحی استوری اینستاگرام
- و محتوای متنی برای کپشنها و متنهای تبلیغاتی برند شما باشد که هر کدام بسته به ویژگیهایی که دارد هزینههای متفاوتی دارند .
اگر میخواهید بین شما و دیگر رقیبهای کسب و کارتان تمایزی باشد، بخش تولید محتوای کار خود را جدی بگیرید. با هزینهای نه چندان زیاد و قیمت تولید محتوا اینستاگرام مناسب میتوانید به برند و بیزینس خود شخصیت دهید.
برای اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان میتوانید از طریق ” ارتباط با ما ” با ما در ارتباط باشید.
تولید محتوا تصویری با ایده های جذاب و خلاقانه
مؤثرترین عوامل در تولید محتوا و مدیریت پیج اینستاگرام در شبکههای اجتماعی مخصوصاً اینستاگرام کیفیت، جذابیت و خلاقیت آن است. کیفیت همیشه حرف اول را در بازاریابی دیجیتال و محتوایی میزند و مخاطبی که با کیفیت خوب محتوای یک پیج آشنا باشد محال است آن را فراموش کند. کیفیت در محتوا بستگی به نوع محتوای تولیدی دارد مثلاً در محتوای تصویری باید سعی کنید از عکسها و ویدئوهای با کیفیت بالا استفاده کنید تا پیجتان طراوت لازم را داشته باشد. این امر در محتوای نوشتاری هم صدق میکند. برای مثال اگر متنی را در پست خود منتشر میکنید باید ساده، روان و بدون غلط املایی باشد تا خواننده را تا انتهای متن همراهی کند.
اینستاگرام با همهی شبکههای مجازی دیگر متفاوت است و به خاطر جنبهی تصویر محوری آن از محبوبیت بسیار زیادی نزد مردم برخوردار است. از آنجا که اساس کار اینستاگرام عکس یا ویدئو است باید سعی کنید برای تولید محتوای پیج خود حتماً از این دو فاکتور مهم استفاده کنید. حتی زمانی که میخواهید متنی را منتشر کنید سعی کنید تصویری زیبا، تأثیرگذار و مرتبط با آن بگذارید تا متن شما بیشتر دیده شود زیرا اولین چیزی که بیننده میبیند عکس یا ویدئوی شما است.
شناخت کامل از فالوورهای فعال اینستاگرام و تولید محتوا مناسب آنها
بسیاری از پیجهای اینستاگرام بدون هیچ شناختی از فالوورهایشان پست میگذارند و طبیعتاً این کار باعث از دست رفتن مخاطبان آنها میشود. محتوایی که در صفحهتان به نمایش میگذارید باید بر اساس شناختی باشد که از مخاطبانتان دارید زیرا شما برای آنها پست میگذارید. این شناخت نسبی است و معمولاً بعد از گذشت چند وقت از تأسیس پیج به دست میآید.
برای استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام چه چیزهایی را باید رعایت کنیم؟
داشتن استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام، یعنی برنامهریزی دقیق و داشتن برنامهای منظم برای انتشار محتوا. در حقیقت داشتن استراتژی به شما کمک میکند تا با نظم خاصی بتوانید محتوایی تولید کنید که هم باعث پیشرفت پیج و هم باعث افزایش مخاطبان شود. افراد در اینستاگرام به دنبال پیجهایی هستند که برای آنها محتوایی مفید داشته باشند به همین دلیل اگر در انتخاب محتوای خود دقت کنید و کیفیت آن را بالا ببرید پیشرفت چشمگیری در این زمینه خواهید داشت.
انتخاب موضوعات پیش از تولید محتوا در اینستاگرام
قبل از آنکه به تولید محتوا مشغول شوید، باید از موضوعات مورد نظر خود آگاهی کامل داشته باشید. سعی کنید موضوعات را دستهبندی کنید و به دنبال موضوعاتی بروید که طرفداران زیادی دارند. استفاده از ابزارهای اینستاگرامی مانند هشتگ، منشن، تگ و… میتواند در افزایش بازدید پست شما نقش مهمی داشته باشد. اگر دیدید مخاطبان پیج شما به یک دسته از پستها استقبال بیشتری نسبت به دیگر دستهها نشان میدهند سعی کنید از آن دستهی محبوب محتوای بیشتری تولید کنید.
اختصاص دادن زمان مناسب برای انتشار پستها
ازآنجاییکه اینستاگرام این روزها وسیلهای برای سرگرمی مردم شده است، بسیاری از مردم در ساعات خاصی از شبانهروز بیشتر در اینستاگرام فعالیت دارند. بنابراین میتوانید با انتشار پستهای سرگرمکننده در آن ساعات، مخاطب بیشتری را به سمت خود بکشانید.
ارتباط و تعامل با مخاطبان اینستاگرام با تولید محتوا تعاملی
یکی از چیزهایی که باعث افزایش بازدهی بیشتر پیج اینستاگرامی میشود، تعامل و ایجاد ارتباط بین کاربران است. زمانیکه شما برای پستهایتان موضوع انتخاب میکنید باید توجه داشته باشید تا موضوع انتخابی قابلیت به چالش کشیدن مخاطبان پیج را داشته باشد. با انتخاب درست موضوع برای محتوایی که تولید میکنید میتوانید بین کاربران تعامل ایجاد کرده و نظرهای مختلف آنها را درباره موضوعات مختلف بدانید.
استفاده از عکس های جذاب در تولید محتوا و معرفی محصولات در اینستاگرام
اینفلوئنسر به پیج کسانی میگویند که در اینستاگرام بسیار تأثیرگذار هستند و بازدیدهای فراوانی دارند. به همین دلیل یکی از کارهای رایجی که باعث دیده شدن محتوای شما نزد کاربران اینستاگرام میشود همکاری با آنها است. معرفی پیجهای مختلف در هر زمینهای توسط اینفلوئنسرها در اینستاگرام سیل فالوورهای جدیدی را برای شما به ارمغان خواهد آورد.
تولید محتوا در اینستاگرام با سبکی منحصر به فرد و خلاقانه
منظور از سبک منحصربهفرد، سبک خاص نوشتن یا گذاشتن عکسها و ویدئوهای عجیبوغریب نیست. منظور این است که بهوسیلهی نرمافزارهای مختلف میتوانید طراحی پست اینستاگرام انجام دهید و محتوای تصویری یا متنی خود را در آن قرار داده و منتشر کنید. این کار باعث میشود تا پیج شما در اینستاگرام با آن قالب شناخته شود و اگر پستی در قالب آن فرم به چشم مخاطب خورد سریعاً بفهمد که آن پست از طرف پیج شما است و به این ترتیب نام پیج شما در ذهن بیننده حک میگردد. پس میتوان در نگاهی کلی به این نتیجه رسید که تولید محتوا در اینستاگرام نیازمند رعایت فاکتورهای مختلفی است که هرکدام از آنها تأثیر مخصوص به خود را روی آن محتوا میگذارد.
کسبوکارهای اینترنتی موجب شده است تا بسیاری از افراد از طریق فضای مجازی مانند اینستاگرام به تولید محصولات پرداخته و آن را به فروش برسانند. اینستاگرام به عنوان یکی از اصلیترین وسایل ارتباطات جمعی کشور مورد توجه بسیاری از افراد قرارگرفته است. استقبال بی نظیر از این برنامه موجب شده است که علاوه بر ابعاد سرگرمی و رسانهای، دارای ابعاد اقتصادی و شغلی نیز باشد. رونق گرفتن کسبوکار درمحیط اینستاگرامی نیازمند توجه به برخی از موارد است. یکی از مهمترین این موارد تولید محتوا اینستاگرام است. با داشتن محتوایی مناسب، علاوه بر جذب افراد میتوانید آنان را ترغیب به خرید محصولات و یا خدمات ارائه شده کنید.
باید توجه داشت که بیرقیب شدن در فضای اینستاگرام بهراحتی ممکن نبوده و باید برای آن برنامهریزی خاصی داشته باشید. بهرهگیری از کارشناسان و متخصصین این حوزه میتواند تا حد زیادی به شما در این مسیر کمک نماید. متخصصین رهام تیم آماده خدمترسانی به شما میباشند.
تولید محتوای مناسب، راهی برای افزایش محبوبیت
توجه داشته باشید که اینستاگرام به عنوان یکی از اصلیترین برنامههای ارتباط جمعی در ایران شناخته میشود. بسیاری از افراد با استفاده از این برنامه به خرید محصولات مورد نظر خود میپردازند. ظرفیتهای بالایی که در این برنامه وجود دارد موجب شده است تا اهمیت تولید محتوایی که مناسب با حیطه کاری شما باشد، بیش از پیش نمایان شود. محتوا سازی در اینستاگرام اهمیتی فوقالعاده دارد زیرا محتوای با کیفیت و مناسب، به نوعی نشان دهنده ارزش مخاطبین برای شماست.
به هر میزان که میتوانید تعداد فالوور های خود را بالا ببرید. با افزایش فالوور میتوانید این توقع را داشته باشید که کسبوکارتان رونق گرفته و به دنبال آن با سود بیشتری مواجه خواهید شد. ما به شما پیشنهاد میکنیم برای داشتن محتوایی ناب، جذاب و مناسب از متخصصین این امر مشاوره لازم را دریافت دارید.
یکی از نکات جالب توجه این است که مدیریت شبکههای اجتماعی به هیچ عنوان کاربرد اقتصادی و بیزینس ندارند و تنها برای ارتباط میان افراد ساخته شده است. اما اینستاگرام از این مقوله مستثنا است. بسیاری از افراد برای پیدا کردن پیج مناسبی جهت خرید اینترنتی به این برنامه رجوع میکنند. دلیل این امر را تنها میتوان در محتوای مناسب جستجو کرد. دادن اطلاعات مناسب، محتوای خاص و عکسهای جذاب میتواند پیج شما را به صفحهای پر بیننده و جذاب تبدیل نماید.
مخاطبین مشخص، هدف اصلی تولید محتوا اینستاگرام
قبل از تولید هر گونه محتوا باید مخاطبین خود را مشخص کنید. قصد شما از تولید محتوا در مشهد برای اینستاگرام، جلب نظر چه کسانی است؟ اگر شما پیج عمومی را مدیریت میکنید، محتوای تولید شده توسط شما کاملاً متفاوت از پیج پزشکی خواهد بود. در صورتی که مخاطبین هدف شما بانوان هستند، باید محتوایی متفاوت از زمانی که مخاطبین شما مردان هستند، تولید کنید. توجه به تمامی این مسائل میتواند شما را در تولید محتوایی مناسب و مخاطب پسند یاری نماید.
قبل از تولید هر محتوایی باید از خود بپرسید:
- جنسیت مخاطبین من چیست؟
- میانگین سنی مخاطبین من چند سال است؟
- مخاطبین مدنظر من در کدام منطقه زندگی میکنند؟
- مخاطبین من به چه چیزهایی علاقمندند؟
- هدف مخاطبین از فالوو کردن پیج من چیست؟
شما نمیتوانید انتظار داشته باشید که در یک پیج پزشکی، افراد به قرار دادن مطالب طنز، عکسالعمل مثبتی نشان دهند. آنان شما را به این دلیل دنبال میکنند که از مطالب علمی به روز استفاده کنند. در صورتی که شما مدیر پیج فروش لباس مردانه هستید، مخاطبین شما از فروش لوازم آشپزخانه خوشحال نخواهند شد. به همین دلیل بهتر است حوزه تخصصی خود را مشخص کرده و در همان راستا به فعالیت بپردازید. تولید محتوا اینستاگرام مرتبط میتواند پیج شما را به یکی از بهترین صفحات در حیطهای مشخص تبدیل کند.
فالوور بیشتر، اعتباری بالاتر پیج اینستاگرام
دقت داشته باشید که تعداد فالوورها ارتباطی مستقیم با میزان اعتبار شما در فضای اینستاگرام دارد. شما میتوانید با روشهای مختلف به تعداد دنبال کنندگان خود بیفزایید. استفاده از تبلیغات، رباتهای جذب فالوور و تبادلنظر میتواند در این امر مؤثر باشد. اما بهترین، منطقیترین و حقیقیترین روش جذب فالوور، تولید محتوای مناسب میباشد.
اگر مطالب ارسالی شما به اندازه کافی مفید و جدید باشد پیج شما پس از گذشت مدت زمانی کوتاه، به بالاترین میزان فالوور خواهد رسید. در این صورت افرادی که شما را دنبال میکنند، مخاطبین حقیقی شما شمرده شده و به شما وفادار خواهند ماند. به همین دلیل است که ما به شما پیشنهاد میکنیم که برای افزایش میزان فالوور خود از تولید محتوا بهره برید. در نظر داشته باشید که افزایش فالوور، نشاندهنده اعتبار کار شماست. چنانچه افراد بیشتری شما را دنبال کنند، شانس فروش محصولات و خدمات ارائه شده به نسبت افزایش پیدا خواهد کرد. در نتیجه ما به شما پیشنهاد میکنیم که به هیچ عنوان این موضوع را فراموش نکنید.