توسعه دهندگان رهام

تیم برنامه نویسی رهام با داشتن ۹ سال سابقه در زمینه طراحی سایت، طراحی اپلیکیشن، کدنویسی، سئو و تسلط به  ۱۲  زبان برنامه نویسی و همچنین با داشتن بیش از ۵۰ وبسایت وردپرسی، ۳۰ وبسایت جوملایی و ۱۰ وبسایت اختصاصی و همچنین همکاری در بیش از ۶۰ پروژه مستقل می تواند تمامی نیاز های کسب و کار شما را پوشش دهد

Raham Development

Raham programming team with 9 years of experience in website design, application design, coding, SEO and mastering 12 programming languages, as well as having more than 50 WordPress websites, 30 Joomla websites and 10 dedicated websites, as well as cooperation in more than 60 independent projects can cover all your business needs

تیم دیجیتال مارکتینگ رهام

رهام اَدز با داشتن نیروهای متخصص در زمینه های مدیریت شبکه های اجتماعی، عکاسی و فیلم برداری، طراحی، چاپ، برندینگ، مشاوره تبلیغات و کمپین نویسی با سابقه انجام پروژه های شناخته شده در شرکت ها، کارخانه ها، هلدینگ ها و سازمان ها همواره خدمات متفاوتی را ارایه نموده است و افتخارات بسیاری را برای مجموعه رهام به ارمغان آورده است.

Raham Advertisment

Raham Ads has specialized services in the fields of social media management, photography, design, print and branding, with a history of performing well-known projects in companies, factories, holdings and organizations, has always provided different services and It has brought many honors to Raham Team.

تیم ارتباطات رهام

تیم ارتباطات رهام قدیمی ترین و پر سابقه ترین بخش رهام می باشد که با داشتن بیش از ۱۵ سال سابقه در زمینه های شبکه، دوربین های مدار بسته و … می تواند تمامی نیاز های کسب و کار شما را رفع نماید.

Raham Communication

Raham communication is the oldest and most experienced department of Raham, which with more than 15 years of experience in the fields of network, CCTV, etc., can solve all your business needs.

تیم رهام آرشیتکت

تیم مهندسی معماری رهام آرک، پروژه های معماری از صفر تا صد طراحی و اجرا در کنار کارفرمایان محترم فعالیت میکند و در زمینه های معماری، معماری داخلی، دکراسیون و چیدمان، بازسازی و نوسازی، غرفه های نمایشگاهی، ساخت ویلا و ساختمان، طراحی نما و … توسط تیم متخصص و حرفه ای پیشگام است.

Raham Architecture Team

Raham Arch Architectural Engineering Team, architectural projects from zero to one hundred design and execution with respectable employers in the fields of architecture, interior architecture, decoration and layout, reconstruction and renovation, exhibition stands, construction of villas and buildings, facade design . And … is pioneered by a professional team.

طراحی و چاپ

طراحی چاپ یا طراحی که مخصوص چاپ است با چاپ معمولی اشتباه گرفته می‌شود. در واقع به طور کلی طراحی چاپ یک روند طراحی گرافیکی است. معمولا طراحی را با برنامه هایی مانند فتوشاپ، ایندیزاین و… انجام می‌دهند و و چاپ را با استفاده از دستگاه چاپ انجام می‌دهند و روی کاغذ، مقوا و… پیاده سازی می‌کنند.

تاریخچه صنعت طراحی و چاپ

یکی از مهمترین رویداد های تاریخ صنعت چاپ اختراع حروف چاپی بود که تاثیر خیلی زیادی در صنعت طراحی چاپ داشت. مخترع حروف چاپی یوهانس گوتنبرگ می‌باشد که این حروف در طول تاریخ تغییرات زیادی داشته است.

طراحی چاپ

تغییراتی که صنعت چاپ داشته است را می‌توان به 6 دسته تقسیم کرد:

  • آغاز دوران اولیه و شروع
  • دوران باستانی صنعت طراحی چاپ
  • دوره ی چینی ها
  • دوران هنری
  • دوره ی مکانیک
  • دوره ی فتو مکانیک

اولین پیدایش چاپ در جهان در 3000 سال قبل از میلاد برای اولین بار ساکنین بین النهرین انجام دادند که با استفاده از یکسری مهره های استوانه ای خاص بر روی سطوح گلی چاپ می‌کردند.

2 قرن بعد از میلاد دانشمند چینی به نام تسای لون موفق به اختراع کاغذ شد و صنعت طراحی چاپ رو متحول کرد.

در قرن 11 میلادی یک دانشمند چینی دیگر به نام بی شنگ موفق به اختراع حروف متحرک چاپی شد. بی شنگ حروف متحرک چاپی را خودش و با استفاده از گل رس اختراع کرد. و بدین گونه این تکنولوژی حروف متحرک چاپی و کاغذ در قرن 12 به اروپا رسید. در سال های بعدی افراد زیادی بودند که تغییراتی بر صنعت چاپ اعمال کردند اما مهمترین آن بر می‌گردد به سال 1476 میلادی که ویلیام کاگستون ماشین چاپ را ساخت. او تجهیزاتی از کشور هلند خریداری کرد و موفق شد که اولین ماشین چاپ را در انگلستان بسازد.

ماشین چاپ باعث شد تا در قرن 15 صنعت چاپ بسیاری از شهر های اروپا را در بر بگیرد و مردم با چاپ آشنا شوند.

صنعت چاپ در کشور ایران

زمان شروع چاپ در ایران بر می‌گردد به زمان هخامنشیان یعنی 5 قرن پیش از میلاد که از مهر های سلطنتی برای تایید احکام استفاده می‌کردند.

نخستین چاپخانه ای که در ایران ساخته شد برای زمان صفویان می‌باشد که ارمنیان ساکن اصفهان بعضی دعا و ذکر های مسیحی رو چاپ می‌کردند و همان شروعی برای چاپ متنی در ایران بود. اولین بار چاپ تصویری در ایران برای زمان محمد شاه بود که کتاب لیلی و مجنون را چاپ کردند.

حالا که با صنعت چاپ آشنا شدید می‌خواهیم درباره طراحی چاپ صحبت کنیم که بحث مرتبط با چاپ هست:

انواع طراحی چاپ

طراحی و چاپ بنر

در صنعت طراحی بنر دو نوع طراحی وجود دارد. نوع اول، طراحی بنر چاپی است که همانطور که از اسمش مشخص است به مرحله چاپ می‌رسد. نوع دوم طراحی بنر سایت است که با استفاده از عکس ها و متن هایی که مناسب سایت است طراحی می‌شود و در سایت قرار می‌گیرد.

طراحی کارت ویزیت

کارت ویزیت از مهمترین موارد برای شناخت برند شما می‌باشد و ضروری است که همیشه کارت ویزیت همراهتون داشته باشید. معمولا کارت ویزیت شامل اطلاعاتی مهم مثل اسم شرکت، لوگو، اسم شما، اسم برندتون و… می‌شود پس برای همین بسیار مهم است. همانطور که گفتیم کارت ویزیت نشانه خوبی برای شرکت شماست پس به همین دلیل باید بسیار قشنگ طراحی شده باشد.

طراحی چاپ

طراحی بروشور

یکی از بهترین راه ها برای معرفی شرکت و خدمات خود استفاده از بروشور می‌باشد که نیز به طراحی خیلی با کیفیت و خوبی دارد نا بتوانید محصولات و خدمات خود را ارائه دهید. بروشور معمولا به صورت تا شده هستند و شامل خدمات، لوگو، خدمات ویژه و… هستند.

طراحی تراکت

تراکت یکی دیگر از انواع طراحی چاپ است که تقریبا شبیه بروشور می‌باشد و به دلیل ارزان تر بودن از به صرفه ترین روش های تبلیغات است. معمولا در کاغذ های A4 و A5 طراحی می‌شود و خیابان ها پخش می‌شود.

لیبل و طراحی بسته بندی

همیشه در فروش محصولات، نظر مشتری از همه چیز مهم تر بوده و همین دلیل باعث می‌شود تا فروشنده به دنبال راه حلی برای جذب مشتری باشد. لیبلی که روی بسته بندی ها قرار می‌گیرد یکی از مهترین راه ها برای جذب مشتری است که امروزه تقریبا همه ی محصولات، لیبل روی بسته بندی ها را دارند. همیشه یک لیبل جذاب باعث می‌شود تا مشتری محصول شما را خریداری کند و از بین محصولات دیگر برای شما را انتخاب کند.

طراحی چاپ پوستر

پوستر معمولا برای تبلیغات استفاده می‌شود و باید بتواند به خوبی نظر کاربر را جذب کند. پوستر ها در ابعاد بزرگ چاپ می‌شوند و عکس ها و متن ها باید به صورتی باشند تا نظر دیگران را جلب کند تا به فروش برسید.

طراحی هدایای تبلیغاتی

یکی از روش های تبلیغات محصولات استفاده از محصول خود به عنوان نمونه در نمایشگاه ها و فروشگاه ها است. برای مثال در نمایشگاه ها تبلیغات بر روی لیوان، خودکار و… دیدیم که شرکت ها چند تا از محصولات خود را نمونه برای تبلیغ هدیه می‌دهند. طراحی هدایای تبلیغاتی باید از رنگ های شاد استفاده شود و سعی کند که مشتریان را جذب کند.

طراحی منو رستوران و کافه

منو یک رستوران و کافه بخش اصلی یک رستوران می‌باشد و طراحی آن تاثیر خیلی مهمی در فروش رستوران یا کافه دارد. قیمت ها، عناوین و آیتم های رستوران باید مشتری را جذب کنند.

طراحی چاپ تقویم

یکی دیگر از خدماتی که تیم رهام ادز در مورد طراحی چاپ انجام می‌دهد طراحی تقویم است. تقویم شما باید از همه نظر بی نقص باشد. یعنی اینکه در تقویم از رنگ های مناسب و تصاویر قشنگی استفاده کنید تا حس خوبی به طرف مقابل منتقل شود.

ابعاد چاپ

حال که با انواع چاپ آشنا شدید نوبت این هست که با ابعاد آن هم آشنا بشید. توجه داشته باشید ابعاد چاپ در هر مکانی و هر نوعی متفاوت است و ما درباره رایج ترین آنها صحبت می‌کنیم:

سایز قطع وزیری

در حال حاضر پر استفاده ترین قطع برای کتاب ها در ایران قطع وزیری است که در هر چاپخانه سایز آن کمی فرق دارد. البته می‌توان از قالب های آماده ای که توسط طراحان حرفه ای طراحی شده استفاده کرد تا این کمترین خطا ها را برطرف کرد. و اما سایز استاندارد قطع وزیری:

ابعاد قطع وزیری 165 × 235 بعد از برش

ابعاد قطع وزیری 170 × 240 قبل از برش

اکثریت کتاب هایی که خریداری می‌کنید قطع وزیری هستند.

قطع های استاندارد کتابی در ایران

نام قطع نشریه
ابعاد قبل برش به سانتی مترابعاد استانداردتعداد صفحه در یک طرف کاغذکاغذ پیشنهادی برای شیت بندی
اندازی قطع رحلی بزرگ33 ×  24B4470× 50
قطع رحلی28 ×  21A4445× 60
قطع وزیری کتابی23.5 ×  16.5B5850× 70
قطع رقعی21.0 ×  14.8A5860× 45
قطع ربعی16.5 ×  12B61650× 70
قطع خشتی بزرگ22 ×  22650× 70
قطع خشتی کوچک19 ×  19660× 45
قطع پالتویی بزرگ22 ×  11.51250× 70
قطع پالتویی کوچک19 × 101260× 45
قطع جیبی15 × 111645× 60
طراحی چاپ
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x