راه های فروش پر بازدید
اینستاگرام یا وبسایت؟ این سوال خیلی از کاربرانی هست که میخواهند کسب و کاری را شروع کنند و به دنبال راهی مناسب از بین راه های فروش هستند. خیلی ها این دو را با هم مقایسه میکنند و میخواهند فقط در یک کدام کارشان را شروع کنند، اما این کاملا اشتباه هست. این دو هر کدام مکمل یکدیگر هستند و با یکدیگر میتوانید یک کسب کار درجه یک داشته باشید و یک برند بسازید. اما با این حال هر کدام مزیت هایی دارند.
اینستاگرام در سال های اخیر در جذب مخاطب بیشتر، استفاده رایگان و آسان، برقراری ارتباط راحت تر و… عملکرد بهتری داشته. اما با این حال امکانات و قابلیت هایی که وبسایت حرفه ای میتواند در اختیارمان قرار دهد خیلی بیشتر است.
استفاده از اینستاگرام برای کسب و کار
همانطور که گفته شد اینستاگرام در سال های اخیر طرفداران خیلی زیادی داشته و به همین دلیل هم فضای مناسبی برای شروع کسب و کار است.
مزیت های اینستاگرام
- بازخورد سریع تر: در اینستاگرام به دلیل وجود کاربران زیاد شما را زودتر به نتیجه میرساند. شما در این برنامه زود تر میتوانید به فروش برسید.
- استفاده آسان: پست گذاشتن در اینستاگرام، تعامل، استفاده از سایر امکانات و… در اینستاگرام بسیار راحت میباشد به همین دلیل میتوان گفت که راه مناسبی برای فروش است.
معایب های اینستاگرام
- قابلیت جست و جو ندارید: در اینستاگرام اجناس جدیدی که میگذارید قابل مشاهده برای کاربر هستند و محصولات قدیمی شما، حتی اگر پر فروش بوده باشند از دسترس آسان خارج شدند.
- قابلیت به روزرسانی محصولات را ندارید: ممکن است که شما بخواهید محصولات خود را ادیت کنید و قیمت و عکس ها را تغییر بدید. اما تغییر دادن محصولات در اینستاگرام کمی سخت است و اکثرا افراد تغییرات شما را نمیبیند.
همانطور که در مطالب بالا اشاره کردیم، دو تا از روش های اقزایش فروش اینستاگرام و وبسایت است که اکنون به فروش در وبسایت میپردازیم.
وبسایت یکی از بهترین راه های فروش
شما به غیر از اینستاگرام میتوانید از طریق وبسایت فروش داشته باشید. سایت فروشگاهی یکی از بهترین راه های فروش برای کسب و کار ها است و کار های مختلفی میتوانید برای برندسازی در این راه انجام دهید.
در وبسایت فروشگاهی شما میتوانید اعتماد بیشتری نسبت به اینستاگرام به دست آورید. همچنین میتوانید در گوگل دیده شوید و محصولات خودتون رو از طریق نتایج گوگل (سئو) به فروش برسانید.
شما برای نمایش محصولات خودتون هم محدود نیستید و به غیر از پست و استوری میتوانید با قابلیت های بیشتری محصولات خودتان را برای فروش بگذارید.
تفاوت مخاطبین اینستاگرام و سایت برای فروش
در پیج های اینستاگرامی ممکن است که افراد از طریق تبلیغات پیج های بزرگتر وارد صفحه شما بشوند و مشتریان هدف شما نباشند. اما در سایت احتمال فروش شما بیشتر خواهد بود به این دلیل که افراد از طریق سرچ نام محصولات شما، به سایت شما رسیدند و احتمال خرید آنها بیشتر خواهد بود.
البته این نکته را بگوییم که شما برای پیشرفت بهتر، باید از هر دو پلتفرم (اینستاگرام و وبسایت) استفاده کنید. به طوری که از تبلیغ های اینستاگرامی مشتری هدف را جذب نمایید و کم کم آنها را به سمت سایت خود هدایت کنید تا بتوانید به فروش برسید و باشگاه مشتریان خود را بروز نگه دارید.
معایب فروش از طریق سایت
با اینکه طراحی سایت فروشگاهی مزایای بسیاری دارد اما به هر حال از معایبی هم برخوردار است و در ادامه به برخی از معایب فروش آنلاین میپردازیم که البته این معایب برای فروش از طریق سایت بیشتر است اما در اینستاگرام هم ممکن است پیش میآید:
- مشتریان نمیتوانند محصول را آزمایش کنند: همیشه این مشکل بین افراد قبل از خرید بوده که آیا این فروشگاهی که از آن خرید میکنم قابل اعتماد است یا خیر، آیا جنس محصولاتش خوب است یا خیر و… برای همین بی اعتمادی ها ممکن است که درصد فروش شما نسبت به بازدیدکنندگان سایت شما افت کند. برای همین شما هم میتوانید با استفاده از صفحه رضایت مشتریان از این درصد کم کنید.
- مشکل حمل و نقل: شما بعد از مرحله تایید فروش باید محصول را به صورت بسته بندی شده و مرتب به دست مشتری برسانید. برای همین هم به یک شخص مطمئن نیاز دارید تا کار حمل و نقل را انجام دهد.
مقایسه نهایی راه های فروش اینستاگرام و سایت فروشگاهی
در نهایت میتوان گفت که انتخاب بین سایت و اینستاگرام و استفاده از فقط یکی از آنها کار درستی نمیباشد. این دو با وجود مزایا و معایبی که داشتند مکمل همدیگر هستند با وجود هر دوی آنها شما میتوانید برند خودتتان را بسازید و به فروش مد نظر برسید.