وجه تمایز رهام
تفاوت های رهام

درباره ما

طراحی سایت یکی از مهم ترین قدم های هر کسب و کاری جهت معرفی خود به مشتریان می باشد. به خصوص در شرایط کرونا که مکان های فیزیکی هر کسب و کاری گاه و بی گاه تعطیل می شوند از وبسایت می توان به عنوان یک مکان مجازی جهت فروش کالا و خدمات استفاده کرد.

ما در رهام با داشتن بیش از ۱۵سال سابقه در زمینه طراحی، توسعه،‌ پشتیبانی و سئو سایت به شما نوید خدماتی متفاوت و با کیفیت بالا را خواهیم داد.

تیم ما در ۳ زمینه اصلی خدمات خود را به شما ارائه می دهند.

اولین سرویس ما سرویس طراحی وبسایت می باشد که شما را از داشتن وبسایتی مدرن، کاربردی و زیبا بهره مند کرده و همچنین به دلیل استفاده از جدیدترین تکنولوژی های روز امکان داشتن انواع قابلیت ها روی وبسایت شخصی خود را خواهید داشت.

طراحی سایت شما می تواند با سیستم های مدیریت محتوایی همچون وردپرس صورت پذیرد و یا در صورت نیاز تیم ما قابلیت اجرای پروژه های طراحی سایت اختصاصی و کدنویسی سایت را نیز برای شما عزیزان انجام دهد.

پشتیبانی فنی رایگان به مدت یک سال از خدمات اختصاصی ما برای مشتریانمان می باشد.

بخش دوم از سرویس های ما پشتیبانی محتوایی و سئو وبسایت می باشد.

در این بخش با آنالیز سئو رقیبان و با توجه به آنالیز کلمات کلیدی مورد نیاز شما برنامه محتوایی وبسایت نوشته خواهد شد و همچنین بهینه سازی محتوا و فایل های داخل وبسایت نیز انجام می پذیرد.

همچنین تیم ما کمپین های تبلیغاتی آنلاینی را برای شما آماده خواهد کرد که با اجرای این کمپین ها می توانید مخاطبان خود را به وبسایتتان جذب نمایید.

و در بخش آخر خدمات ما در صورت نیاز کسب و کار تیم ما قابلیت اجرا، توسعه و تست نرم افزار های اندروید، IOS و همچنین توسعه انواع وب اپلیکیشن ها را داشته که با مدرن ترین تکنولوژی های روز اجرا می شود.

وجه تمایز رهام
تفاوت های رهام

چرا رهام

یکسال پشتیبانی فنی رایگان 

طراحی با مدرن ترین متد های روز

استفاده از ترند های طراحی رابط کاربری و تجربه کاری

 

تسلط به محبوب ترین زبان های برنامه نویسی اختصاصی

برنامه ریزی و اجرای استراتژی های سئو

پیاده سازی اپلیکیشن هاس اندروید و IOS با برنامه نویسی اختصاصی

خدمات رهام در یک نگاه
ما در رهام DEV چه می کنیم

خدمات ما

۱ - طراحی سایت
چرا وبسایت؟

طراحی سایت

یکی از مهم ترین قدم ها در ورود کسب و کار به دنیای مجازی و آنلاین؛ طراحی، توسعه و بازاریابی یک وبسایت می باشد.

طراحی سایت در پنج مرحله انجام می پذیرد که عدم وجود هر یک از مراحل می تواند لطمه جدی به وبسایت و سئو آن بزند و یا حتی مشکلات فنی ایجاد کند.

 

مرحله اول :‌ بررسی اطلاعات،‌ نیاز سنجی و تخمین

در مرحله اول اطلاعات از کارفرما دریافت می شود و با توجه به حجم و نوع اطلاعات نیاز سنجی هایی برای شکل گیری وبسایت انجام می شود.

نوع کلی وبسایت، روند شکل گیری صفحات، لینک دهی ها و ظاهر کلی سایت در این مرحله مشخص می شوند اما همه چیز به شکل کلی می باشد و جزئیات در این مرحله مهم نمی باشند.

همچنین نوع تکنولوژی های قابل استفاده در وبسایت نیز در این مرحله حدودا مشخص می شوند.

برای مثال اینکه از سیستم های مدیریت محتوا همچون وردپرس، جوملا، دروپال و یا حتی پرستاشاپ استفاده شود.

یا ممکن است این سیستم ها جوابگوی نیاز های کارفرما نباشد و مجبور به ساخت سایت به صورت اختصاصی با تکنولوژی هایی مثل جاوا اسکریپت (Java Script)،‌ پی اچ پی(PHP) و یا دیگر تکنولوژی های قابل استفاده در وبسایت انجام می پذیرد.

مزیت وجود این قدم این است که مدت حضوری اجرای سایت و همچنین چالش های مسیر و افراد مورد نیاز هر پروژه قابل تخمین خواهد شد.

مرحله دوم : طراح اولیه یا وایر فریم (wireframe)

یکی از مهم ترین مراحلی که در ایران کمتر به آن توجه شده طراحی اولیه یا وایرفریم وبسایت می باشد.

در این مرحله طراحان گرافیستی که در زمینه های UI (User Interface) و UX (User Experience) تخصص دارند طرح اولیه سایت را رسم می کنند.

بعد از تایید قابل اجرا بودن طرح اولیه توسط برنامه نویسان، طرح اولیه یا وایرفریم سایت شکل می گیرد.

علت اصلی وجود همچین مرحله ای اولا باعث افزایش سرعت کدنویسان در حین اجرای سایت می باشد و دوما باعث رفع اکثر باگ ها و طراحی های غلط در وبسایت می شود و سوما سایت را از نظر طراحی UI و UX کاملا بهینه می کند.

سپس طرح اولیه یا وایرفریم بعد از تایید برنامه نویس و کارفرما تبدیل به طرح گرافیکی خواهد شد.

جهت ایجاد این طرح گرافیکی از نرم افزار هایی همچون Figma، Adobe XD و از این قبیل نرم افزار ها استفاده می شود.

مرحله سوم :‌ شروع کدنویسی و اجرا سایت

در این مرحله با توجه به تصمیم کارفرما در مرحله اول و همچنین طرح ui سایت برنامه نویس شروع به اجرای سایت می کند.

وبسایت می تواند به ۲ شکل مختلف اجرا شود

  1. وبسایت اختصاصی
  2. وبسایت با سیستم مدیریت محتوا

وبسایت اختصاصی :

در این قبیل وبسایت ها کدنویسی سایت از صفر شروع می شود و تمامی بخش های سایت کد نویسی می شوند.

قابلیت استفاده از انواع تکنولوژی ها در این روش وجود دارد.

برای مثال به صورت معمول از جاوا اسکریپت و پی اچ پی استفاده می شود اما گاهی با توجه به نوع پروژه و نیاز های امنیتی پروژه (‌مثل وبسایت بانک ها) نیاز به استفاده از زبان ها و تکنولوژی های متفاوتی جهت اجرای سایت وجود دارد.

برترین تکنولوژی ها و زبان های قابل استفاده در طراحی وبسایت :

  1. پایتون
  2. روبی
  3. جاوا اسکریپت
  4. پی اچ پی
  5. جاوا
  6. سی شارپ
  7. ای اس پی دات نت

استفاده از این روش مزایا و معایبی دارد که در ادامه به آنها اشاره شده

مزایا :

  1. سرعت بالاتر
  2. قابلیت شخصی سازی بسیار بالا
  3. قابلیت اتصال به انواع نرم افزار ها (حسابداری، فروش، انبارداری و …)
  4. امنیت بسیار بالا
  5. باگ های کمتر
  6. قابلیت توسعه بیشتر
  7. قابلیت استفاده از هوش مصنوعی

معایب :

  1. هزینه بالاتر
  2. سرعت طراحی کمتر
  3. سرعت ویرایش سایت کمتر
  4. سخت بودن طراحی
  5. سخت بودن ادیت ها

به دلیل اینکه کد نویسی تماما از اول انجام می شود، دست کدنویس جهت اجرای انواع خواسته های کارفرما باز می باشد اما به همین دلیل در صورت نیاز به تغییر در سایت مخصوصا تغییراتی که پایه وبسایت نیاز به تغییر داشته باشد،‌ سرعت این تغییرات کمتر از سایت ها با سیستم مدیریت محتوا خواهد بود.

در سمت مقابل به دلیل کد نویسی بسیار تمیز تر به نسبت سایت های سیستم مدیریت محتوا دار، سرعت سایت بسیار بیشتر خواهد بود و تجربه بهتری را در اختیار بازدیدکنندگان قرار خواهد داد.

همچنین به دلیل شروع کد نویسی از صفر امکان پیاده سازی انواع سیستم های هوش مصنوعی نیز وجود دارد.

از انواع سیستم های هوش مصنوعی می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  1. سیستم رهگیری رفتار مشتریان
  2. سیستم رهگیری محصولات پر فروش
  3. سیستم امتیاز دهی هوشمند به مشتریان
  4. سیستم نگهداری مشتریان در وبسایت
  5. سیستم های هوشمند گیمیفیکیشن در وبسایت

و بسیاری از سیستم های دیگر که عملکرد وبسایت را بهتر کرده و همچنین باعث افزایش فروش و ارتباط بهتر با مشتریان خواهد شد.

همچنین در این روش وبسایت امکان اتصال به انواع سیستم های جانبی از قبیل موارد زیر را دارد :

  1. سیستم های حسابداری
  2. سیستم های فرش
  3. سیستم های انبار داری
  4. نرم افزار های کسب و کار های کوچک همچون رستوران ها و …

نکته مهم در رابطه با اتصال به نرم افزار های مختلف پشتیبانی نرم افزار فوق از اتصال به وبسایت می باشد.

وبسایت با سیستم مدیریت محتوا

در این روش به توجه به طرح UI وبسایت با سیستم های مدیریت محتوا اجرا خواهد شد

انواع سیستم های مدیریت محتوا شامل موارد زیر می باشد :

  1. وردپرس
  2. جوملا
  3. دروپال
  4. پرستاشاپ
  5. مگنتو
  6. شاپیفای

حال طراح وبسایت با توجه به نیاز های کارفرما تصمیم به استفاده از سیستم های بالا می گیرد.

پر استفاده ترین سیستم مدیریت محتوا در بین موارد فوق وردپرس می باشد که به مزایا و معایب این سیستم می پردازیم :

  1. هزینه کمتر
  2. تعداد بسیار بالای افزونه
  3. تعداد بسیار بالای قالب آماده
  4. تعداد بسیار زیاد افزونه های فارسی
  5. راحتی استفاده برای کارفرما
  6. داشتن افزونه های خاصی همچون المنتور، ووکامرس و …
  7. سرعت بسیار بالای طراحی
  8. نیاز بسیار کم به کد نویسی
  9. قابلیت اتصال به برخی از نرم افزار های حسابداری، انبارداری و مالی
  10. دارای آپدیت های بسیار منظم و مفید

معایب : 

  1. امنیت کمتر به نسبت سایت های اختصاصی 
  2. سرعت کمتر به نسبت سایت های اختصاصی
  3. محدودیت در برخی نیاز های کارفرما

در کل وردپرس اولین انتخاب برای انواع سایت های غیر اختصاصی می باشد چون هم سرعت بیشتری در طراحی دارد و هم برای طراح بسیار راحت تر می باشد و هزینه هم کمتر می باشد.

اما در صورت وجود نیاز خاصی از سمت کارفرما طراح مجبور به استفاده از سیستم های مدیریت محتوای دیگر خواهد شد.

در وردپرس نیز طراحی سایت به دو روش انجام می پذیرد :

  1. طراحی سایت با قالب آماده
  2. طراحی سایت با قالب اختصاصی

طراحی سایت با قالب آماده :

در این روش طراح سایت با توجه به سلیقه کارفرما و با توجه به قالب های آماده موجود، قالبی را انتخاب می کند و شروع به ورود اطلاعات به سایت می کند

این روش بسیار ارزان قیمت می باشد و معمولا مراحل قبلی طراحی سایت (بررسی اطلاعات، نیاز سنجی، ساخت وایرفریم و ساخت طرح UI) توسط شخص طراح انجام می گیرد و دلیل اصلی قیمت پایین این روش نیز همین می باشد.

مزیت قالب های آماده طراحی منسجمشان می باشد که طراح را از وجود متخصص UI و UX بی نیاز می کند و فقط نیاز به ورود اطلاعات دارد و به همین دلیل قیمت بسیار پایینی داشته و بسیار سریع انجام می شود.

اما بزرگترین مشکل قالب های آماده وجود هزاران سایت با طراحی مشابه سایت شما می باشد.

طراحی سایت با قالب اختصاصی :

در این روش مراحل قبلی طراحی سایت (بررسی اطلاعات، نیاز سنجی، ساخت وایرفریم و ساخت طرح UI) مورد نیاز می باشد و با توجه به طرح UI و UI سایت شروع به طراحی می شود.

طراح سایت با کمک افزونه های صفحه ساز و فروشگاه ساز که ذکر خواهد شد صفحات سایت را طراحی خواهند کرد.

مشکل بزرگی که در این روش شکل می گیرد تداخل و عدم سازگاری آپدیت های جدید افزونه ها با هم خواهد بد که سبب ایجاد مشکلات جدی در سایت در آینده خواهد شد.

برترین افزونه های مورد استفاده در طراحی سایت وردپرسی با قالب اختصاصی :

  1. المنتور
  2. ویژوال کامپوزر
  3. ووکامرس
  4. یوست سئو

و بسیاری افزونه های دیگر که در طراحی این مجموعه از سایت ها مورد استفاده قرار می گیرند.

مرحله چهارم : گرافیک سایت

در این مرحله پس از شکل گیری قالب کلی سایت و چیدمان صفحات، گرافیست جهت تطبیق رنگ ها با طرح UI و همچنین بهینه سازی و طراحی عکس ها شروع به کار می کند.

یکی دیگر از مراحل مهم طراحی سایت طراحی گرافیک سایت می باشد چون درا ین مرحله وکتور ها، عکس ها، انیمیشن ها و زبان کلی سایت شکل می گیرد.

سه بخش اصلی طراحی گرافیک سایت شامل بخش های زیر می باشد.

  1. طراحی عکس ها 
  2. طراحی وکتور ها
  3. طراحی انیمیشن ها
  4. پالت رنگی سایت

عکس های طراحی شده برای سایت باید در حجم و فرمت خاصی باشند که برای وب بهینه باشند در غیر این صورت سرعت لود صفحات به شدت پایین خواهد آمد.

وکتور ها و آیکون های وبسایت نیز بخش مهمی از هر وبسایتی می باشند که در صورت عدم انسجام در طراحی باعث از بین رفتن انسجام صفحات وبسایت خواهد شد و در نهایت به ریزش بازدیدکنندگان می رسد.

هچنین داشتن انیمیشن در سایت ها باعث جلوگیری از خستگی چشم بازدید کننده شده و باعث نگه داشتن بیشتر بازدیدکننده روی صفحه می شود.

اشتباه یا استفاده بیش از حد از هر کدام از موارد بالا باعث کاهش سرعت لود سایت و کم شدن امتیاز سایت و همچنین ضعیف شدن سئو وبسایت می شود.

مرحله پنجم :‌ پشتیبانی و سئو

در این مرحله تمامی کار های اجرایی وبسایت به اتمام رسیده است و تنها نیاز به پشتیبانی دارد و در صورت نیاز کارفرما، میتوان سئو سایت را نیز شروع کرد

پشتیبانی فنی وبسایت :

این بخش شامل بخش های زیر می شود :

  1. بررسی امنیت وبسایت و جلوگیری از هک وبسایت در بازه های زمانی مختلف
  2. بررسی علل کاهش سرعت وبسایت و رفع مشکلات
  3. بررسی افزونه های وبسایت و اجرای عملیات های بروزرسانی روی وبسایت
  4. بررسی عملکرد و سازگاری افزونه های مورد استفاده در وردپرس با همدیگر

یکی از مهم ترین کار ها بعد از طراحی هر وبسایتی بررسی دوره ای سایت و بستن راه های نفوذی در برابر هکر ها می باشد.

امنیت وبسایت جزو تاثیر گذار ترین مسائل هر وبسایتی خواهد بود.

امنیت پایین باعث کندی سایت می شود و کندی سایت سئو سایت را ضعیف می کند.

همچنین امکان اینکه هکر ها نفوذ کرده و دیتابیس سایت شما را از بین ببرند بسیار بالا می رود و همین مسئله می تواند زحمت های چندین و چند ساله شما را از بین ببرد.

نمایش بیشتر نمایش کمتر
۲ - سئو
همیشه اول باشید

سئو

مهم ترین مسئله بعد از طراحی و راه اندازی هر وبسایتی ایجاد راه های کسب درآمد از آن وبسایت می باشد.

و از کم هزینه ترین راه ها برای بازاریابی و فروش در هر وبسایتی استفاده از سئو جهت معرفی محصولات و خدمات می باشد.

سئو در عین کاربرد فراوان و بازدهی بالا به نسبت دیگر روش های بازاریابی وبسایت، هزینه کمتری را به کارفرما تحمیل می کند که به همین دلیل یکی از پر طرفدار ترین روش های بازاریابی وبسایت می باشد.

تنها مشکل سئو بر خلاف روش های دیگر مدت زمان اجرای آن می باشد.

 

معمولا پروژه سئو کلمات بازه ای بین ۳ الی ۶ ماهه خواهد داشت و نیازمند صبر فراوان جهت اجرا می باشد.

۱۰ قدم اصلی در سئو وبسایت وجود دارد و در ادامه به تشریح تک تک این قدم ها می پردازیم همچنین به بررسی برخی روش هایی که سود جویان با فریب کارفرما سئو لحظه ای سایت را بهبود می دهند اما در اصل آسیب های جبران ناپذیری به وبسایت می زنند را توضیح خواهیم داد.

قدم اول : تحقیق کلمات کلیدی (Keyword Research)

اولین قدم و البته مهم ترین قدم در سئو هر وبسایتی تحقیق کلمات کلیدی می باشد که می تواند با انواع ابزار های آنلاین انجام پذیرد

هم ابزار های پولی و هم رایگانی وجود دارد که می توانید با کمک این ابزار ها کلمات کلیدی وبسایت خود را بیابید.

تکنیک های بسیار زیادی جهت یافتن کلمات کلیدی وجود دارد ولی یکی از راحت ترین ابزار ها استفاده از تکمیل خودکار متن گوگل (Google auto complete) می باشد.

همچنین ابزار هایی مثل گوگل ترند (Google Trends) نیز وجود دارند که می توانید نتایج جستجو واقعی هر منطقه را مشاهده کنید و با توجه به منطقه و مخاطب هدف، کلمات کلیدیتان را انتخاب کنید.

هر کلمه کلیدی میزان سختی متفاوتی دارد و با توجه به گزارش هایی که از کلمات کلیدی گرفته می شود می توان بازه حدودی سئو هر کلمه و سئو پذیری آنها را بررسی کرد

قدم دوم :‌ بهینه سازی تگ های عنوان

اولین مسئله بعد از یافتن کلمات کلیدی، عنوان های نمایشی در جستجو های گوگل می باشد.

بهینه سازی این عناوین در راستای کلمات کلیدی نقش بسیار مهمی در شکل گیری سئو وبسایت دارد. به این دلیل که اولین موردی که بازدیدکنندگان در گوگل از وبسایت شما خواهند دید عنوان صفحه شما خواهد بود.

عناوین غلط یا دور از موضوع سایت یا موضوع بحث صفحه می تواند وضعیت سئو صفحه شما را به سمت غلطی ببرد.

و در نوشتن این عناوین نیز ترفند هایی وجود دارد از قبیل اینکه بهتر است حتما زیر ۶۰ کاراکتر باشند.

بهینه سازی این بخش کمک بزرگی به سئو سایت می کند و می تواند باعث جهش سئو وبسایت شود.

همینطور باید سعی شود که عناوین در داخل صفحه نیز وجود داشته باشند که از اعتبارسنجی گوگل به درستی عبور کند.

قدم سوم :‌ بهینه سازی توضیحات متا

توضیحات متا یکی از عوامل اصلی ترغیب بازدیدکنندگان به باز کردن لینک وبسایت شما می باشد.

اگر متن توضیحات جذاب و خوانا نباشد می تواند باعث ریزش نرخ کلیک (CTR) صفحه شما شود و این موضوع باعث نابودی صفحه نیز می شود.

بهینه سازی، زیبا نویسی و خوانایی بالای این متن از مهم ترین عوامل افزایش نرخ کلیک می باشد.

قدم چهارم : بررسی و آنالیز رقبا

یکی از مراحلی که بسیاری از متخصصان سئو به دلیل علم پایین تر یا عدم توانایی از آن رد می شوند و یا آن را جدی نمی گیرند بررسی رقبا می باشد.

تا زمانی که نتوانیم تحلیل درستی از رقبا و نحوه سئو و کارکرد وبسایت آنها داشته باشیم،‌ نمی توانیم در گوگل به آنها برسیم و بررسی و تحلیل و استفاده از نقطه ضعف رقبا می تواند روند سئو وبسایت را بسیار بهبود ببخشد.

در این مرحله می توان روند کلی و سیاست کلی سئو وبسایت را پیدا کرد و نقشه راه ساده تر خواهد بود.

و البته نکته مثبت این مرحله پیدا کردن نکاتی است که ممکن است در وبسایت فراموش شده باشد و بررسی و بهبود این نکات است.

قدم پنجم : سئو داخل صفحه (On-page Seo)

آخرین آپدیت های موتور جستجوی گوگل، باعث هوشمند شدن بیش از حد این موتور جستجو شده و همین امر باعث شده تنها استفاده از کلمات کلیدی غنی و انجام برخی مراحل سئو ساده جایگاه یک گوگل را برای شما به ارمغان نیاورد.

می توان گفت در این مرحله فاکتور های مهمی را خواهیم داشت که پایه شکل گیری سئو وبسایت خواهد بود.

چندین مورد وجود دارد که در این مرحله باید بهینه سازی و بررسی شود :

  1. تنها استفاده از کلمات کلیدی کافی نیست بلکه محتوا باید جذاب، خوانا و مفید باشد و بر خلاف گذشته تجربه کاربر از خواندن صفحه و مدت حضورش در صفحه نیز یک فاکتور تاثیر گذار است که محتوای غیر مفید همچین موردی را به ارمغان نمی آورد.
  2. URL های وبسایت بسیار مهم و ارزشمند شدند و اگر صفحه ای URL درستی نداشته باشد یا به موضوع اصلی صفحه مربوط نباشد امتیاز بسیار پایینی در سئو خواهد گرفت.
  3. سرعت سایت نیز از عوامل بسیار مهم در این مرحله می باشد. کاربران از سایت هایی که کند عمل می کنند بیزار هستند و صفحات سایتی که کند عمل کند تسط کاربر به سرعت بسته خواهد شد که این امتیاز منفی بسیار زیادی را برای سایت به ارمغان می اورد.
  4. امروزه گوشی های هوشمند عضو جدا ناپذیر زندگی ما شده و طبق آمار های گوگل به صورت میانگین ۵۵ درصد جستجو ها با گوشی های هوشمند انجام می پذیرد و در صورتی که سایتتان برای موبایل به خوبی بهینه نشده باشد امتیاز منفی بسیار بالایی را برای وبسایتتان خواهد داشت.
  5. بروزرسانی منظم وبسایت هم جزو الزامات سئو صفحات می باشد و بروزرسانی مکرر صفحات ارزش صفحه را برای گوگل بسیار بالا می برد.

قدم ششم :‌ سئو خارج صفحه (Off-page Seo)

URL ها یکی از مسائل پر اهمیت در سئو سایت ها می باشند.

گوگل علاقه بسیار زیادی به لینک های خروجی وبسایت ها دارد و این لینک ها می تواند امتیاز سئو وبسایت ها را بسیار افزایش دهد.

اهمیت بک لینک ها در سئو بسیار زیاد می باشد و بک لینک های سیاه می تواند سئو وبسایت را بسیار ضعیف کند و گاهی حتی وبسایت را از جستجو های گوگل حذف کند و برای حل این مشکل حتی نیاز باشد که دامنه سایت عوض شود.

بسیاری از سودجویان با عناوینی همچون فروش بک لینک ها نه تنها سئو وبسایت شما را بهبود نمی دهند بلکه آن را ضعیف تر هم می کنند.

ساخت بک لینک ها باید هدف دار و معنا دار باشد و کاربر را ترغیب به کلیک روی لینک ها کند و در صورتی که این اتفاق بیوفتد باعث رشد صعودی وبسایت خواهد شد.

در کل پروسه سئو خارج صفحه پروسه بسیار طولانی می باشد و نیازمند استفاده از تکنیک هایی مثل رپورتاژ و … می باشد و هیچ روش سریعی وجود ندارد و اغلب روش های سریع باعث کم شدن امتیاز صفحه خواهند شد.

قدم هفتم : بهینه سازی URL ها

در این قدم متخصص سئو شروع به تغییر و بهینه سازی URL ها کرده و آنها را در راستای سئو و کلمات کلیدی بهینه می کند.

این لینک سازی ها کمک شایانی به افزایش امتیاز وبسایت خواهد کرد.

قدم هشتم : استفاده از ویژگی Alt

این ویژگی که از ویژگی ها عکس می باشد به متنی گفته می شود که به عنوان توضیحات عکس در سایت قرار می گیرد و در گذشته کاربردش جایگزین برای عکس هایی بود که لود نمی شوند ولی در حال حاضر این ویژگی دارای امتیاز سئو بسیار بالایی بوده و در صورت رعایت این موضوع و اختصاص توضیحات به عکس ها سئو سایت بسیار پیشرفت خواهد کرد.

قدم نهم : لینکدهی داخلی و خارجی

از دیگر مباحث مهم در بحث سئو لینکدهی های داخلی و به خصوص خارجی می باشد.

این روش بسیار مورد علاقه گوگل بوده و در این روش لینک های خارجی به سایت هایی داده می شود که رقیبتان نباشد و باعث پیشرفت متن و همچنین پیشرفت سئو سایتتان می شود.

این روش برای دریافت لینک های خالی نیز کاربرد دارد و به تدریج سایت های دیگر نیز به سایت شما لینک خواهند داد.

قدم دهم : افزایش سرعت سایت

آخرین و البته از مهم ترین قدم ها افزایش سرعت وبسایت می باشد چون همانطور که بالاتر اشاره کردیم سرعت پایین سایت، باعث کاهش رضایت کاربران و ترک صفحه توسط کاربران می شود که این امر امتیاز منفی برای سایت به همراه دارد

در این زمینه چند ترفند اصلی برای افزایش سرعت سایت وجود دارد که در ادامه آنها را توضیح می دهیم :

  1. بهینه سازی تصاویر سایت
  2. کاهش زمان پاسخ سرور
  3. تعدد پلاگین های فعال
  4. فشرده سازی سایت

در این مرحله سعی می شود سایت بررسی شود که آیا در زمانی که بار زیادی روی سایت قرار بگیرد آیا سرور کشش این بار اضافی را خواهد داشت یا خیر و با توجه به نوع سایت تصمیم گیری خواهد شد.

همچنین بهینه سازی هایی نیز از نظر کد نویسی، تصاویر و … انجام می پذیرد که کمترین میزان کندی را در سایت مشاهده کنیم.

در مجموع با انجام اقدامات بالا، می توان سایت را به صفحات اول گوگل رساند و از این طریق به فروش یا معرفی بیشتر محصولات بپردازیم.

لازم به ذکر است که سئو مثل طراحی سایت مدت زمان خاصی ندارد و باید به صورت مداوم انجام شود که بتوان از آن نتیجه گرفت و در غیر این صورت نتایج آن ماندگار نخواهد بود.

نمایش بیشتر نمایش کمتر
۳ - طراحی اپلیکیشن
در تمامی موبایل ها

طراحی اپلیکیشن

کسب و کار ها به دلایل مختلفی به طراحی اپلیکیشن کسب و کارشان رو می آورند.

در دنیای امروزه که تلفن های همراه بخش جدا نشدنی از روزمره ما شده است و با توجه به آمار که نشان می دهد جستجو در اینترنت با گوشی های هوشمند افزایش داشته و سهم عمده ای را به خود اختصاص می دهد،‌ برخی از کارفرمایان به فکر طراحی و توسعه اپلیکیشن اختصاصی کسب و کار خود می شوند.

 

توسعه اپلیکیشن ها به نسبت وبسایت ها دارای مزیت هاییست که در ادامه به آنها اشاره می کنیم :

  1. اپلیکیشن ها نسبت به وبسایت ها قابلیت شخصی سازی بیشتری را به کارفرما ارائه می دهد و به همین دلیل می تواند نیاز های کسب و کار که در وبسایت قابل پیاده سازی نیست را در اپلیکیشن ها پیاده کند.
  2. یکی از مهم ترین قابلیت های هر اپلیکیشنی امکان ارسال نوتیفیکیشن به کاربران است و ارسال نوتیفیکیشن یکی از اصلی ترین دلایل کسب و کار ها برای ساخت اپلیکیشن می باشد.
  3. از دیگر مزیت های اپلیکیشن ها استفاده آنها از قابلیت های تلفن های همراه مثل دوربین،‌ لیست مخاطبین و … می باشد که در وبسایت همچین امکانی وجود ندارد.
  4. اپلیکیشن ها قابلیت استفاده به صورت آفلاین را نیز دارند که مزیت بزرگی برایشان محسوب می شود.
  5. اپلیکیشن ها به دلیل شیوه متفاوت کد نویسی سرعت بیشتری به نسبت وبسایت ها دارند و به همین دلیل معمولا می توانند تجربه کاربری بهتری را نسبت به وبسایت ها ارائه دهند.

حال این موضوع را بررسی می کنیم که طراحی  اجرای یک اپلیکیشن به چه صورت انجام می پذیرد و چه مراحلی دارد.

قدم اول : بررسی و تحلیل نیاز کارفرما

در این مرحله با توجه به نیاز های کارفرما و همچنین محدودیت های بازار تصمیمی گیری می شود که برای طراحی اپلیکیشن از چه زبان هایی استفاده شود و همچنین اپلیکیشن در چه سیستم عامل هایی قابل اجرا باشد.

ساخت اپلیکیشن برای هر سیستم عامل سختی ها و محدودیت هایی را به همراه می آورد که می تواند باعث ایجاد مشکلات زیادی برای کسب و کار شود.

زبان های برنامه نویسی مورد استفاده جهت توسعه اپلیکیشن :

اپلیکیشن های اندرویدی : 

  1. جاوا (Java)
  2. کاتلین (Kotlin)
  3. سی شارپ (#C)
  4. پایتون (Python)
  5. جاوا اکریپت (JavaScript) به همراه HTML و CSS
  6. لوا (Lua)
  7. سی (C)
  8. سی پلاس پلاس (++C)

اپلیکیشن های آی او اسی :

  1. Objective-C
  2. سوئیفت (Swift)
  3. زامارین (Xamarin)
  4. جاوا اسکریپت

قدم دوم : یافتن جامعه هدف

یکی از مهم ترین مراحل در شروع هر کسب و کاری شناسایی جامعه هدف و تکمیل خدمات و کسب و کار در راستای همان جامعه هدف می باشد.

طراحی اپلیکیشن نیز از این قائده مستثنی نیست و باید مشخص شود که با چه قشری سروکار خواهیم داشت و چه قابلیت هایی را می خواهیم به این جامعه هدف تخصیص دهیم.

هر قابلیتی در اپلیکیشن ها باعث افزایش هزینه ساخت آن اپلیکیشن می شوند و اگر به قابلیت های بی کاربرد رو بی آوریم نه تنها در بخش مالی بودجه را هدر داده ایم بلکه باعث کند شدن برنامه نیز شده ایم.

بنابراین مشخص شدن جامعه هدف و طراحی اپلیکیشن در همان راستا کمک شایانی به هدر نرفتن بودجه و سرعت پروژه و همچنین سرعت و عملکرد اپلیکیشن می کند.

قدم سوم : راه های کسب درآمد

هدف بسیاری از کسب و کارها از داشتن اپلیکیشن اختصاصی فروش می باشد.

حال در این مرحله باید بررسی شود که اپلیکیشن از چه راه هایی قصد درآمدزایی دارد و نحوه پیاده سازی و همچنین پیش نیاز های قانونی آن مورد بررسی قرار گیرد.

همچنین داشتن قابلیت های گوناگون مالی و حسابداری نیز در این مرحله مشخص می شود. برای مثال آیا وجود کیف پول لازم است یا خیر و از این قبیل قابلیت ها

در کل سیستم های درآمدزایی اپلیکیشن ها به دو روش می باشند :

  1. اپلیکیشن های پولی
  2. اپلیکیشن های دارای پرداخت درون برنامه ای

قدم چهارم : طراحی اپلیکیشن

در این بخش طراحی اپلیکیشن شروع می شود که خود شامل قدم هایی می باشد که در ادامه شرح می دهیم :

مرحله اول : 

با توجه به دیتا هایی که از قدم های اول تا سوم به دست آمده شروع به طراحی UI و UX برنامه می کنیم.

درست مانند مراحل طراحی سایت همه چیز از یک ایده ساده روی کاغذ شروع می شود و همین ایده به تشکیل وایرفریم (Wireframe) اپلیکیشن کمک می کند.

طراح UI و UX شروع به طراحی ظاهر اولیه اپلیکیشن می نماید و تا حد امکان بهینه سازی ها را نیز روی آن انجام می دهد.

سپس طرح تکمیل شده را به صورت موکاپ (Mockups) به کارفرما ارائه می دهد که در صورت تایید وارد مرحله بعد شود

مرحله دوم :‌

در این مرحله فرایند تولید اپلیکیشن شروع می شود که در آن برنامه نویس شروع به توسعه Back-end، Front-end و API ها می کند.

و با توجه به نوع زبان انتخابی و پلتفرم هایی که قرار است برنامه روی آنها اجرا شود برنامه ریزی می شود.

مرحله سوم :

در این مرحله تست و باگ گیری اپلیکیشن انجام می شود و فرایند های تضمین کیفیت اجرا می شوند.

آزمایش های تست سرور و قدرت سرور انجام می پذیرد که اپلیکیشن را برای شرایط مختلف آماده کند.

سپس بعد از به اتمام رسیدن تمامی مراحل اپلیکیشن آماده ارائه به بازار می شود.

سپس فرایند بازاریابی و عرضه محصول شروع می شود که شامل عرضه اپلیکیشن به بازارچه های اپلیکیشن و همچنین بازاریابی اپلیکیشن است

نمایش همه گسترش
تیم خلاق رهام DEV
ما کی هستیم

تیم ما

mohamad-taj
محمد تجریشی FRONT-END DEVELOPER
rEZ
رضا میر نداف HEAD OF RAHAM DEV
افتخار همکاری با
۱۴ سال سابقه

همکاران ما